BLOGGER TEMPLATES - TWITTER BACKGROUNDS »

kenApa aKU...

"awak tak cari kita, kita yang cari awak tapi takdir yang ketemukan kita..."








Jumaat, 23 Januari 2009

“Cinta Abang Burger 3”

“Ry tak salah mak. Buat apa Ry kena mengaku semua ni?” Hairi seakan mahu menangis di hadapan Mak Kiah. Wajah tua itu dipandangnya sayu. Titisan air mata di pipi tua itu membuatkan hatinya bertambah parah. Kejadian semalam membuatkan hari ini hidupnya dilema. Kejadian semalam membuatkan jadual hariannya berubah sama sekali. Bingung dan keliru.

“Ery terima sajalah cadangan Pak Naib tu ye nak. Ery tak boleh mengelak. Ada saksi yang nampak Ery masuk ke belakang sekolah tu dalam keadaan yang mencurigakan.” Mak Kiah bersuara setelah mengelap air mata yang tumpah pada pipi tuanya itu. Seakan hancur hatinya apabila mendapat berita bahawa Hairi ditangkap basah semalam. Mujur hati tuanya kuat, kalau tidak pasti tumbang tubuhnya apabila mendengar berita tersebut semalam.

“tapi mak..” tersangkut suaranya memandang mata ibunya itu. Lemah tubuhnya mendengar permintaan ibu tuanya itu.

“ Ery, kesian gadis tu. Mak tahu kamu berdua tak bersalah. Kamu terima sajalah cadangan tu ye nak..” tangan ibunya mengusap perlahan rambutnya. Usapan tersebut sedikit mendamaikan dan menenangkan.

Permintaanmu sungguh berat ibuku. Aku tak bersalah. Mengapa harus aku pikul kesalahan ini..??
“ terima ye Ry..mak pasti Ery pasti tak menyesal.” Lembut sahaja suara ibu tua itu memujuk. Bukan dia tidak tahu anaknya tak bersalah, tetapi melihat wajah gadis yang ditangkap bersama anaknya semalam membuat dia amat kasihan dengan gadis tersebut. Membuatkan dia pantas memujuk anaknya itu. Dan dia juga tahu, kasih anaknya itu kepadaya, membuatkan anaknya itu tidak pernah membantah katanya. Harapannya hanya satu..ingin anaknya itu bahagia

0 comments: