BLOGGER TEMPLATES - TWITTER BACKGROUNDS »

kenApa aKU...

"awak tak cari kita, kita yang cari awak tapi takdir yang ketemukan kita..."








Rabu, 1 April 2009

"misi yang Tak sempurna"

"pagi yang gelap kini sudah terang..lalala...." Jalek menyanyi sendiri di anjung rumah. inilah kerjanya setiap pagi ahad, mencuci motor kesayangannya. di gosok berulang kali sehingga berkilat dan bersinar. sayang benar dia dengan motor cari makannya ini. hadiah pemberian ibu tersayang sewaktu di tingkatakan 4 untuk kemudahannya berulang alik ke sekolah. rumahnya di Machap dan sekolah di pekan Simpang agak jauh. lebih mudah jika mempunyai kenderaan sendiri. diam tak diam hampir lima tahun dia menggunakan motor Modenasnya ini. tersenyum sendiri bila mengingatkan kenangannya bersama si birunya ini. dulu sewaktu di beli sebenarnya warna maroon tetapi dia sejak malam tadi, sehingga lewat malam dia menukar bodynya menjadi warna biru. warna kegemaran seseorang.

" angah, belikan along sos cili. " alongnya mengintai dari tingkap bilik dan memintanya membelikan sebotol sos.

"ala suruh adiklah. aku baru jer siap basuh motor ni hah." dia merungut. benci sungguh dia apabila kerjanya di ganggu.

" ala adik tak bangun lagilah. cepatlah along nak goreng bihun kegemaran angah juga." along cuba memujuk. untung-untung dia termakan pujuk.

" ala aku nak keluar kejap lagilah. aku nak mandi lagi, nak bersiap lagi. sibuklah ko ni long. pergi sendirilah." akhirnya dia terpaksa memberitahu mengapa dia malas nak kedai.

" alaaa..." along mengeluh sendiri. dia hilang di sebalik tingkap biliknya.

" sibuk betul. entah yelah nak masakkan bihun faveret aku tuh. entah-entah ada benda lain. tak pernah-pernah rajin pagi-pagi hari." di amembebel sendiri.

hari ni merupakan misi penting dalam hidupnya. misi yang akan menentukan hidup matinya. dalam sejarah hidupnya. ahh tak dapat nak dibayangkan. kata-kata janji dari gadis idamannya sejak sekolah lagi benar-benar buat dirinya tak lena tidur sejak seminggu yang lalu.

" kita jumpa depan Moh Heng pukul 11 pagi hari ahad ni tau.. " terngiang-ngiang suara Farhana pada kali terakhir dia menelefon gadis itu. tiga tahun tidak bertemu membuatkan dia benar-benar kepingin untuk bersua dengan insan yang mencuri hatinya. Bagaimanakah wajah Farhana kini? Masihkan chubby seperti dulu? masih gemarkan gadis itu pada kuih pau sambal Mak Cik Jenah yang masih dijual dihadapan sekolah? ahhh persoalan yang hanya mampu dijawab pada tengah hari nanti... puas hatinya apabila melihat motor biru kesayangannya ini berkilat seakan baru dibeli.

dia menyanyi sendiri, sesekali bersiul. tersenyum dan tersengih. itulah yang terjadi pada dirinya sejak selepas solat subuh tadi. pantas tangannya mengemas peralatan membasuh motornya, kemudian menggulung hos paip dan di letakkan berdekatan dengan pohon rambutan yang berdaun lebat di tepi rumahnya.

kemudian kakinya melangkah memasuki rumah. melangkah ke biliknya. biliknya juga telah di kemas seawal pagi tadi sebelum membersihkan motornya. emak pasti tersenyum sehingga ke telinga jika melihat keadaan biliknya. selalu jenuh emakya membebel barulah dia mengemas. tapi mungkin ia takkan berlaku selepas hari ini. satu perubahan yang besar bakal dilakukannya pada hari. emak tunggu sahaja ok.

dia mencapai tualanya yang disangkut di belakang pintu. kemudian terus berlalu untuk ke bilik air. sunyi pula rumah bila emaknya tiada. cuma sesekali terdengar bunyi tudung periuk jatuh di dapur. pasti along. adiknya pula masih membuta. dia malas ambil peduli.

" Long, dah dapat ke sos kau?" dia bertanya sewaktu melewati dapur sebelum masuk ke bilik air. sibuk sungguh alongnya menyiapkan sarapan pagi. padahal, hanya mahu masak bihun goreng sahaja.

melihat alongnya yang tak menghiraukannya, dia melangkah ke masuk ke bilik air. pasti along merajuk. satu-satunya kakak yang dia ada. Emak ke rumah Cik Enah, membantu makciknya yang berada di dalam pantang. bukan jauh pun rumah mak ciknya itu, hanya sekangkang kingkong. cuma berhadapan rumahnya sahaja.

dia membuka air perlahan. Air di dalam masih banyak. ahh sejuk. biasanya pada hari minggu begini, lewat petang baru dia jumpa air. tangannya pantas menceduk air di dalam kolah. di siram tubuhnya agar basah. di selang-selikan dengan sabun dan syampu. dia ingin sewangi yang boleh. dia capai pula berus gigi dan ubat gigi. kemudian beralih ke hadapan cermin kecil didalam bilik air tersebut. seperti iklan golgate dia memberus giginya. 15 minit kemudian dia keluar dari bilik air dengan bertuala. fenomena biasa bagi seorang lelaki sepertinya.

tersenyum dia memandang alongnya yang sedang menghiris lada besar. berkerut kening alongnya memandang dia yang tersengih selepas mandi.

" angah, kau sihat tak hari ni?" laju sahaja sebaris ayat itu meniti di bibir along. ahh alongnya pasti hairan dengan tingkahnya pada hari ini.

Jalek senyum lagi. dia terus berlalu menuju ke biliknya.
di bilik dia mengambil t'shirt belang hijau kegemarannya yang sejak semalam lagi telah digosok dan disembur dengan minyak wangi silky girl for men yang juga dibelinya petang semalam. kemudian di sarung baju itu ke badan. selepas itu, disarung pula seluar jeans yang di beli di Pasar Rabu di keremoyang Rabu lalu.

dia berjalan keluar dari bilik. masuk pula ke bilik kakaknya. dia mencapai sikat yang berada di atas meja solek kakaknya. berlari semula ke bilik. ahh terlupa pula mencalit deoderant Dashing yang juga dibelinya semalam ke ketiak. selama ni dia hanya merembat deoderanta adiknya sahaja. perfume barunya juga di capai. di sembur di seluruh badan. wangi dan dia beruas hati.
dia masuk kembali ke bilik kakaknya. melihat rambut yang disisirnya tadi. rambut ikalnya perlu di letakkan gel untuk mengelakkannya kembang apabila kering. dia menyikat menghala kehadapan. seperti pesan emaknya agar darinya tidak nampak terlalu luas. tersengih sendiri dia melihat penampilannya pada hari ini.

dia keluar. pergi ke rak kasut. mencapai kasut yang telah disiapkan juga sejak semalam. baru sahaja hendak menyarung stokin, dia bangun semu
la. bingkas masuk semula ke dalam perut rumah. dia menuju ke almari Tv di ruang tamu. haa..jam tangannya di capai bersama kunci motornya. dia kembali semula memakai stokin kemudian kasut. dilihat jam yang dipakai di pergelangan tangan. jam baru menunjukkan pukul 10 pagi.masih ada sejam lagi sebelum detik itu tiba.

dia menuju ke motosikal kesayangannya. helmet merahnya disarung ke kepala. sebiji lagi helmet ARC yang dibelinya semalam diletakkan di dalam raga motornya. selepas menghidupkan si biru kesayangannya itu. dia lantas memasukkan gear 1 kemudian mem
ulas minyak perlahan dan keluar dari tempat letak motornya itu. berhati-hati dia menunggang agar motornya tidak berdebu.

senyuman tidak lekang dari mulutnya. sepanjang jalan keluar dari kampung, dia mengangkat tangan sekiranya berjumpa dengan temannya...

"woiii.." Erul menjerit padanya sewaktu dia melewati gerai runcit di hadapan b
alai raya di kampungnya.

dia hanya melambai daripada belakang. malas mahu beribu pertanyaan yang bakal keluar dari mulut rakannya itu. misinya harus diutamakan.

perjalanan dari Machap ke Simpang yang hanya mengambil m
asa selama 10minit dirasakan terlalu jauh. walaupun jam baru menunjukkan pukul 10.20 pagi, dia merasakan dia telah terlewat.

sesampainya di pekan SImpang,dia terus ke stesen minyak Petronas yang terletak di sebelah pejabat Telekom. tangki minyaknya di isi penuh. selalunya hanya rm2 sahaja..
.hari ini dia tidak kisah untuk berhabis.

selepas mengisi minyak, dia menuju ke bus stand yang terletak di belakang Moh Heng. Ada sesuatu yang ingin di belinya di kedai berdekatan bus stand tersebut.

alhamdulillah..nasib baik tak tutup. dia meletakkan motornya di hadapan kedai dan helmetnya dibuka. dia berjalan masuk ke kedai.

" helloo aunty, bagi itu bunga ros warna Pink 3 kuntum untuk saya" dia me
nuding jari kearah kuntuman ros didalam peti sejuk yang menyimpan bunga-bunga hidup tersebut agar tidak layu.

nyonya kedai itu hanya tersenyum. sudah masak dengan pelanggan kedainya yang bermacam ragam.


" lu mau tambah itu daun ka? balut dengan plastik ka?" dia pula bertanya kepada Jalek yang sentiasa tersenyum-senyum. sesekali dia menenyeh hidungnya yang ditusuk sesuatu bau.

" ooo kena tambah ke auty?" Jalek bertanya lagi. agak musykil tentang daun dan plastik.

" lu mau beli untuk sapa? untuk amoi bubuh daun dan balut sama plastikla, baru manyak cantik ooo.." terbelit-belit nyanyo tua itu mahu menerangkan kepada Jalek
. naif sungguh pemuda di hadapannya ini.

"macam tu ke aunty? hmm bolehlah.." Jalek menyatakan persetujuannya. as
alkan cantik, buatlah.

" ekh lu bubuh ini patung juga, cantik tau." Nyonya itu menayangkan seekor patung beruang yang sangat "cute" rupanya kepada Jalek. pemud
a lurus di hadapannya ini mudah sahaja dimanipulasi untuk menambah keuntungannya.

Jalek hanya tercegat menunggu. bunga ros Pink kegemaran Farhana. dia senyum lagi. ralit dia memerhatikan nyonya kedai bunga itu menyiapkan 3 kuntum bunga untuknya.

" okay, sudah siap. lu puas hati tak?" Nyonya kedai bunga menyerahkan jambangan bunga yang siap di gubah. jikalau 100 kuntum bunga pun dia pernah menggubahnya, ini kan pula 3 kuntum sahaja. mudah sahaja menyiapkan 3 kuntum bunga ini.

Jalek tersenyum puas melihat jambangan bunga Ros Pink nya. dia
membawa jambangan tersebut ke hidungnya. menyedut sedalam yang mungkin haruman bunga tersebut dan tersenyum. Wangi.

" berapa Aunty?" dia menanyakan harga.

"20ringgit aja." pendek sahaja nyonya itu menjawab.

" haa 20 ringgit?" Jalek mengulang sebut harga bunga tersebut. seakan tidak percaya. mahalnya. cetusnya di dalam hati.

"yalah 2o ringgit. itu bunga, daun, plastik dengan cute bear itu maa..." panjang lebar nyonya itu menerangkan.

Jalek menyeluk poket belakang seluarnya, dompet coklatnya di keluarkan. sekeping not rm50 dihulurkan kepada Nyonya kedai bunga. tersenyum nyonya itu menerima bayaran. laku sudah bunganya. dia kemudiannya memulangkan baki duit. sebelum Jalek keluar, sempat dia berkata sesuatu...Jalek hanya tersenyum malu.



jalek melihat jam. ahh sudah jam 10.55 pagi. dia terus ke motor dan bergerak menuju ke destinasi yang dijanji.

suasana yang semakin sibuk tidak mengganggu misi Jalek. mudah sahaja dia mencelah di antara kereta yang bersesak di hadapan pasar raya Moh Heng. dia menuju ke sebelah pondok telefon berdekatan jejantas di hadapan Pasar Raya. mujur insan yang dinanti tidak tiba dahulu sebelumnya. dia menyeka peluh di dahi. mujur ada sapu tangan di dalam poket seluar, dia mengesat peluh. sesekali membetulkan rambutnya yang telah serabut akibat pemakaian helmet. kemudian duduk di bawah pokok.

pancaran matahari yang semakin panas, membuatkan badannya pula berpeluh. dia jadi tidak senang duduk. insan yang di nanti tidak kunjung tiba lagi. matanya beralih ke bakul motosikalnya. melihat bunga di dalam bakul tersebut. sengaja dilindung dengan helmet. dia senyum lagi.

dia kembali menoleh ke arah pintu masuk pasaraya Moh Heng yang aga ramai orang. tiba-tiba matanya tertumpu pada seorang gadis bertudung hijau muda. wajah yang amat dirindui.
ayu dan lembut sekali wajah itu pada pandangan matanya.

dia bangkit dari duduk. menggigil sedikit lututnya apabila gadis itu melangkah ke arahnya. peluh makin memercik di dahi dan badannya. tenanglah hati, doanya dalam diam walaupun debaran memenuhi dadanya.

"assalamualaikum...Azaly ya?" suara halus itu menyapa gegendang telinganya. makin laju degup jantungnya.

" wa..wa'alaikum salam" sedikit terketar dia menjawab. 3 tahun tidak berjumpa, gadis chubby kesayangannya telah banyak berubah. tidak lagi pipi chubby yang menjadi mangsa cubitannya. hanya tubuh langsing berbaju kurung hijau muda dan wajah ayu milik gadis itu yang kini menghiasi ruang matanya.

" Farhana ke?" dia bertanya seakan tidak percaya. lain benar gadis kesayangannya ini.

" hei... Ana lah ni, takkan tak kenal?" Farhana tergelak manja.

"Zali apa khabar?" farhana bersuara lagi. masih mesra seperti dahulu.

" ba..baikk..Ana pulak?" dia masih tergagap-gagap setiap kali menjawab pertanyaan gadis ayu dihadapannya itu. entah bila penyakit gagapnya muncul. mungkin sebentar tadi.

" apasal tergagap ni? sejak bila ada penyakit gagap ni?" Farhana sudah duduk di tempat yang dia duduk sebentar tadi. barangannya yang dibeli dibiarkan di tepi.

hanya tawa kecil yang pecah dibibirnya. tak mampu dia menjawab. Farhana yang duduk tadi telah kembali berdiri. dia juga menyeka peluh di dahi.

" Zali, panaslah kat sini. kita pergi minum kat warung MARA kat hujung sana tu nak tak?" Farhana mengemukakan cadangan.

" a'ah boleh juga. Jom." dia telah berjalan menuju ke motornya. Farhana hanya mengikut daripada belakang.

tanpa sempat dia bersuara, Farhana terlebih dahulu bersuara.

" zali pergi dulu,orderkan air Ana mcm dulu ekh. Ana bawa keta tadi, nanti Ana ke sana.." Farhana memberikan arahan. memang Farhana yang dikenalinya dahulu. masih tidak berubah. Jalek hanya mampu mengangguk.

Jalek hanya memandang Farhana dengan ekor matanya. Gadis comel dan tembam yang penakut dahulu telah memandu sendiri. kagum desis hatinya. dia melihat Farhana di Kereta Honda Vios yang berwarna Silver. gadis itu sedang bercakap di telefon bimbitnya.

dia tersenyum, menghidupkan motosikalnya dan menuju ke gerai MARA. setibanya disana, pelanggan mula ramai. mujur masih ada satu meja kosong di sudut kedai. cepatnya sahaja kakinya melangkah. sempat dia mengambil jambangan ros Pink di dalam bakul.

" dek, bagi teh ais gelas besar 2" dia menjerit pada budak yang mengambil pesanan di kedai Mak Mah itu.

tak lama kemudian, minuman yang dipesannya tiba.

" hai bang, takkan sorang minum sampai 2 gelas. besar pulak tu.." budak tu "sound" pada Jalek.

" isk kau ni. kawan aku punyalah..." jalek membidas kata-kata budak tersebut.

"ohhh..patutlah..mesti besar jugak.." perlahan sahaja budak tu berkata.

jalek menghirup minumannya. ahhh hilang dahaganya. tertoleh-toleh dia melihat bayang Farhana muncul. bunga di tangan digenggam erat. mudah-mudahan misinya berjaya.itu doanya.

sedang dia ralit menonton Tv, Farhana muncul dihadapannya. dia sendiri tidak perasan bila gadis itu sampai di hadapannya. tiba-tiba muncul.

" duduklah.." dia mempelawa gadis itu duduk.

" maaf, lama menunggu. parking penuhlah, kereta parking kat bawah sana. " Farhana memulakan bicara.

"nah air Ana. Teh Ais gelas besar kegemaran Ana, betul tak?

" ingat lagi ekh.. terima kasih.." riang muka Farhana menyedut teh Ais kegemarannya. mana mungkin JAlek lupa akan perihal Farhana.

Farhana melambai ke arah budak yang mengambil pesanan sebentar tadi. JAlek hanya memerhati, mungkin gadis itu mahu memesan makanan. dia mengagak di dalam hati.

" dek, bagi akak, Nescafe ais yer.." gadis itu memesan.

" kuatnya Ana minum.. tak cukup segelas, tak padan dengan badan kecil" jalek menegur sejurus budak yang mengambil pesanan tersebut beredar.

" hehehe.." Farhana hanya tertawa.

Jalek bingung untuk mengeluarkan ayat terbaik. ayat-ayat yang dibina dan dihafalnya sejak semalam terus lenyap dalam ingatan. AHhh macam mana ni..

" Zaly, kenapa macam gelisah jer ni. sakit perut ke?" soal Farhana.

"ehhh taklah.." laju sahaja dia menjawab.

sedang dia menyusun ayat di dalam otak.. matanya tertumpu pada seorang lelaki yang sedang berjalan menuju ke arah mereka. raut wajah yang sperti dikenali. Dann...

" Hana" lelaki itu menyebut nama Farhana sebelum Farhana menoleh ke arahnya. gadis itu tersenyum. dan Jalek hanya mampu melihat. jantungnya seakan terhenti apabila melihat Farhana tersenyum manja ke arah lelaki yang kemudiannya mengambil tempat di sebelah Farhana.

"ermm.." jalek tidak mampu mengeluarkan perkataan..

" tak kenal aku lagi ke?" lelaki di hadapannya bertanya. sangat bersahaja dengan t'shirt biru polos berkolar dengan seluar pendek paras lutut.

" Adam?" laju sahaja sebaris nama itu meluncur keluar daripada bibir Jalek.

" hahaha kenal pun." pantas Adam menghulurkan salam dan mereka berjabat tangan.

" tak sangka boleh jumpa kau kat sini hari ni?" jalek bersuara dan Farhana hanya tersenyum memandang.

"a'ah aku pun tak sangka. kebetulan juga aku nak jumpa Ana ." Jalek menoleh pada Farhana di sebelah Adam. Adam juga turut menolah pada gadis disebelahnya.

"owh yeke.."

"a'ah..lama sungguh aku tak jumpa korang berdua ye..." jalek menutur ayat perlahan.

" yup lama sangat. lain ekh ko sekarang Lek, dah makin besar..." Adam pula bersuara.
farhana pula hanya tersenyum seakan setuju dengan Adam.

"sebenarnya aku ada hal nak cakapkan pada Ana. tak sangka jumpa kau sekali hari ni.."Jalek akhirnya meluahkan tujuan dia mahu berjumpa dengan Farhana.

" Lahh Ana pun ada nak beritahu sesuatu tentang "kami".." Farhana turut menyatakan perkara yang sama.

Giliran Adam pula terdiam dan hanya memandang. dia menyedut minumannya yang baru sampai ke meja mereka.

"Ana cakap dululah." Jalek memberi peluang kepada Farhana.

"Zaly lah cakap dulu.." Farhana pula mengalah.

kedua-dua enggan bersuara. dan Adam pula mencelah.

"Biarkan aku saja yang bercakap kalau korang tak nak bercakap. Boleh?" Adam bersuara memandang Farhana disebelahnya dan Jalek dihadapannya.

"haa.." kedua-dua mereka serentak bersuara.

" Hmm yelah.." kendur sahaja suara Farhana dan Jalek.

" jalek.." dan Jalek menoleh ke arah Adam.

" aku nak cakap pasal kitorang.."

"kitorang?" Jalek menyoal kembali. mengapa kitorang. ada sesapa lagi selain mereka bertiga disini? Farhana.

"yup kitorang. aku dan Hana."

sekali lagi jantung Jalek yang tadi laju berdegup kembali terhenti. gementar dia untuk mendengar kata-kata seterusnya daripada Adam. dan seakan lupa pada "misinya".

" sebenarnya aku dengan Hana dah nikah. minggu lepas. sewaktu kau kursus di KL. kan Farhana ada telefon tanya kau kat mana kan?. Sebenarnya kami nak jemput kau masa majlis nikah tu, kami berdua kan bekerja di Perak. Mak ayah kami yang uruskan. Majlis kami minggu depan. Aku nak beritahu awal pada kau tapi Hana tak bagi.dia kata nak buat surprise pada kau sebab dah lama korang tak jumpa." panjang lebar Adam menerangkan.

Dan saat itu, Jalek hanya memandang sepi tiga kuntum bunga Ros pink untuk Farhana yang ada disisinya. Hancur sudah harapannya. Misi yang tak sempurna.

Dia kembali memandang Farhana. baru dia perasan inai merah di jari Farhana, sebentuk cincin emas putih yang terhias indah di jari gadis itu. bunga pujaannya kini milik orang. milik rakannya sendiri. dia tersenyum sendiri.

" Tahniah..." hanya perkataan itu sahaja yang mampu di ucapnya. hanya mampu memandang Adam dan Farhana yang tersenyum bahagia.

" tadi Zali kata nak beritahu sesuatu pada Ana. Apa dia?" Farhana menanyakan tentangnya pula.

Jalek hanya mampu tersenyum. " haruskan dia menyuarakan hasratnya menyunting Farhana menjadi miliknya sedangkan gadis itu kini milik insan lain. Wajarkah?....
dan dia tahu semua jawapan tersebut dan dia hanya mampu tersenyum lantas menggeleng.

" tak da papelah. lain kali aku beritahu korang. berita yang korang baru sampaikan tadi sangat gempak sampaikan aku lupa apa yang aku nak beritahu pada korang terutamanya engkau Ana." jalek hanya mampu berseloroh.

" Okaylah Lek, sebenarnya kami keluar ni nak pergi ke butik andaman, untuk baju majlis minggu depan. nanti kau datang tau. " adam menambah.

"Nah, ni kad kitorang. ajak Along sekali dengan Mak cik juraiyah sekali tau. Farhana menghulurkan kad jemputannya pada Jalek.

berat tangan Jalek menyambut huluran daripada Farhana. kemudian kedua-dua pengantin baru itu pun bangun. Adam melangkah ke kaunter pembayaran. Jalek tak mampu berkata. jambangan bunganya dihulurkan kepada Farhana.

" untuk kau, hadiah sempena perkahwinan kau dengan Adam. Adam hanya tersenyum apabila melihat Jalek memandang padanya.

" la susah-susah jer. terima kasih." farhana menyambut riang. Adam berjalan kembali ke arah mereka.

"Tahniah, insya ALLAh kalau tiada apa aral, minggu depan aku datang." jalek menghulurkan tangan mengucapkan tahniah kepada Adam.

" Thanks bro..." Adam mengucapkan penghargaan.

" okaylah aku nak balik. tadi ada janji dengan kawan kampung." Jalek beralasan untuk segera beredar, dia tak mampu untuk menatap wajah gadis pujaannya lebih lama.

"okay. hati-hati..." serentak Adam dan Farhana bersuara.

jalek berjalan tanpa menoleh ke belakang lagi. pantas sahaja dia menyarungkan helmet dan beredar dari premis makanan tersebut.

sepanjang jalan dia tersenyum. namun bukan tersenyum seperti tadi. kini dia tersenyum kerana kecewa. gadis idaman dan pujaannya milik insan lain. niatnya mahu "berdating berdua bersama Farhana" seperti dalam mimpinya semalam kini tinggal mimpi. niatnya mahu melamar Farhana tinggal sejarah. dan hari ini, bersama-sama motor kesayangannya yang penuh minyak di tangki, dia mahu melepaskan kekecewaannya kerana Misinya kini tidak sempurna dan segala persiapannya sejak semalam hanya sia-sia. Misi yang tak sempurna kerana kini Farhana kini bergelar Puan Farhana isteri kepada sahabatnya Adam. Farhana bukan lagi gadia chubby yang sering disakatnya dahulu. dan dia sedar, Adam lebih sesuai dengan Farhana, sama kacak dan sama cantik. tak seperti dirinya yang kini seberat 93kg dengan hnya setinggi 174cm. dahulu Adam di ejek kerana pemuda itu berbadan besar dan sering di padankan dengan Farhana. Nahh kini roda telah berpusing. Adam diatas bersama farhana, dan dia kini di bawah. Jalek pasrah bersama misinya yang tak sempurna.


******************

ni cerpen pertama saya. Ilham daripada seorang teman...

0 comments: