BLOGGER TEMPLATES - TWITTER BACKGROUNDS »

kenApa aKU...

"awak tak cari kita, kita yang cari awak tapi takdir yang ketemukan kita..."








Rabu, 25 November 2009

kenaPA akU 20

diam tak diam, hari ni aku akan bertolak ke Penang. isk..isk xmo pergilah... aku tak suka laksa, pedas.. aku nak makan apa kat sana nanti. rasanya dah tebal kamus dewan aku senaraikan pada mak semalam. namun semua usaha aku gagal. macam nak lari dari rumah jer gamaknya. tapi tak tergamak plak aku. mengamuk wak burn lau aku wat planning ala ala kahwin lari. ekh mana ada kahwin lari, kan aku lari sorang. semalam sampai ke tengah malam mak kemaskan barang-barang aku. mak ni pun satu, kata aku nak pergio sana sekejapnya, ni packing baju aku macam aku nak halau aku kua.

aku dah siap lagi tadi, tapi malas aku nak keluar walaupun perut aku mengamuk minta diisi. maafkan aku wahai perut, aku terpaksa mendera kau pagi ni. huhuhuhu..

tengah best-best aku layan perasaan, pintu bilik aku diketuk bagai nak roboh....

" along, kualah. mak panggil turun ko melantak. ko buat apa kat dalam tu?? dah siap ke belum " suara gendon memanggil aku dari balik pintu.

ala kecoh betul lah perempuan ni. mengacau betul. aku matikan diri jer, langsung malas nak menyahut. aku peluk bantal busuk aku kuat-kuat. sambung lagi ape yang aku tengah buat sebentar tadi. macam manalah aku nak tido kat penang tu tanpa bantal kesayangan aku ni..

" woiii!!!! ko pengsan ke apa dalam bilik tu???"

terkejut beruk aku, ingatkan dah berambus si gendon tu dari pintu bilik aku. macam nak roboh dia ketuk. aku wat dono lagi. malas nak layan.

" alongggg"

aku dengar lak suara ayah. adusss.. macam kena jawab jer gayanyer..

"iyee.."

aku nyahut dengan suara dengar tak dengar. erm aku tahu wak burn mesti dengar punyer. telinga bercapang.

"turun makan"

huhuhu tengok jeneral dah kua kan arahan. isk bencinya.

aku bangun dengan malas, kua dari bilik. si gendon masih terpacak depan pintu. tersengih dengan aku.

" apa senyum-senyum??"
aku jeling dia.. tersengih-sengih macam kerang busuk kat aku. menyampah betul aku kat semua orang pagi ni.

sampai jer dapur, adik -adik aku masih kat meja makan. aku ambil tempat duduk hujung meja. elok jer aku duduk, ada pinggan dihulurkan pada aku. aku toleh kiri..

laa mamat hantu ni apasal menyibuk kat rumah aku pagi-pagi ni. bila masa pulak dia ada kat sini. napa aku tak perasan tadi hek.

aku terus menyuap kew teow goreng yang dah ada dalam pinggan tu. malas nak banyak cakap.

" makan tu bacalah bismillah dulu..."
geramnya aku, ada jer suara-suara yang buat hati aku bertambah sakit.

aku toleh pada mamat hantu kat sebelah aku ni. satu jelingan maut aku berikan istimewa untuk dia pagi-pagi.

4 comments:

MiZZy MaDie berkata...

beb, dh brape lame ko tak berkarya ni..lame aku tgu tau..

anNYssa berkata...

ketandusan idea n takde mase nak tgk semua ni. ko pekabar skang?

RYUZAKI berkata...

well...org berkerjaya la katakan...

tzaraz berkata...

anis...lama gi lak aku tunggu..akhirnya..