BLOGGER TEMPLATES - TWITTER BACKGROUNDS »

kenApa aKU...

"awak tak cari kita, kita yang cari awak tapi takdir yang ketemukan kita..."








Selasa, 3 Mac 2009

"cinta Abang buRger 14"

" Man, bila kau nak bayar hutang aku? kau ingat aku ni Jabatan Kebajikan Masyarakat yang saja-saja bagi duit kat orang hah??" suara Razak sudah meninggi dan hampir menengking Rahman di hadapannya. Rahman hanya tertunduk dan mukanya kelihatan rungsing. Razak kemudiannya berjalan mundar-mandir di hadapannya. mukanya bengis dan juga kelihatan seperti memikirkan masalah.

" kau cakap kau nak bayar minggu lepas, sekarang dah berapa haribulan??"
Razak bersuara dengan lantang dan tinggi..

"a..aku bayar bila aku dah ada duit nanti" Rahman menjawab tersangkut-sangkut. kecut perutnya apabila Razak meninggikan suara. Dia tahu, Razak sangat memerlukan duit kini. Namun apakan daya, semua gajinya telah di habiskan di meja judi dan berfoya-foya bersama Akma, gadis pelayan di disko yang selalu di kunjunginya.

" itu jerlah modal kau. nanti, nanti...nanti..,lepas tu pinjam lagi." Peluh menitis di muka bengis Razak walaupun hujan turun dengan lebat di luar. malah kipas yang terpasang di syiling masih tidak mampu menyejukkan badannya.

Razak bingung, Tauke Wong pasti bertanya ke mana wang sebanyak RM20 ribu itu hilang. langsung tak munasabah jika dia mahu katakan bahawa wang itu telah habis dia jolikan. malah mustahil untuk dia meminta Madia duit sebanyak itu. Mana isterinya ada wang sebanyak itu. jika isterinya masih bergelar seorang pensyarah seperti 15 tahun dulu pasti boleh membantunya.

" aku nak esok kau pulangkan duit aku. Kalau tak nahas kau!!!..razak memberi amaran kepada Rahman. Rahman hanya termanggu-manggu. kemudian dia keluar dan kedengaran enjin keretanya mengaum menginggalkan rumah tersebut.

hujan yang lebat, menyebabkan Razak memandu perlahan. dalam kerungsingan dia mencari hala untuk di tuju. Masalahnya yang tidak selesai membuat dia hilang arah. untuk pulang ke rumah adalah tidak mungkin baginya. hanya menambahkan kusut apabila melihat wajah Madia. ya, dia perlu mencari teman yang boleh menghilangkan kerungsingannya untuk seketika. Wajah Emilia bermain di matanya. teringat dia akan gadis putih gebu dan berbadan moontok yang amat menggoda itu. Nafsunya melonjak dan perlu gadis itu. stereng keretanya di paut kasar memusing menghala ke rumah Emilia. Dalam rungsing dia tersenyum sendiri memikirkan layanan daripada gadis muda itu.

dalam 5 minit dia telah sampai di hadapan rumah Emilia. hujan tidak segila tadi. namun rintik-rintik kasar masih boleh di rasai. Razak hanya memakir keretanya di luar pagar. sunyi sahaja rumah teres satu tingkat itu. mungkin penghuninya sedang tidur tekanya sendiri. dengan menggunakan kunci pendua dia membuka pintu berhati-hati dan melangkah masuk seperti pencuri. kepalanya menjengah ke ruang tamu. sepi. hanya majalah-majalah yang bersepah di hadapan tv dan di atas sofa. kakinya melangkah ke bilik utama. perlahan-lahan tombol pintu di pusing kerana tidak mahu mengejutkan penghuninya.

Emilia sedang culas tidur. terserlah kulit putih gebunya yang hanya bersarung baju tidur nipis berwarna kuning air. nafsu Razak kembali melonjak. pantas dia membuka bajunya dan perlahan-lahan ke atas katil. Emilia yang sedang nyenyak tidur di perhatikan. dia sengaja bermain bulu mata gadis itu. gadis itu seakan terganggu tidurnya.

"emilia." Razak memanggil perlahan nama gadis di hadapannya. hanya sejengkal saja jarak muka di antara mereka.

Emilia memaksa membuka matanya. cuaca yang sejuk membuat dia malas dan mahu menyambung tidurnya.

"sayang" razak kembali bersuara.

Emilia hanya tersenyum memandang Razak di hadapannya. rambutnya yang jatuh ke muka di selak ke belakang. dia mendekat badannya pada Razak.

'abang pergi mana? lama tak jumpa Emy kat sini. Mesti jumpa si tua tu kan. Emilia bersuara seakan merajuk. namun dia sudah berada dalam pelukan Razak.

" abang pergi kerja sayang. Ada projek di Endau."
" betul???" Emilia membuat suara manjanya..pelukannya semakin kuat..
" betul lah..abang tak tipu.."

0 comments: