BLOGGER TEMPLATES - TWITTER BACKGROUNDS »

kenApa aKU...

"awak tak cari kita, kita yang cari awak tapi takdir yang ketemukan kita..."








Ahad, 29 Mac 2009

"keNapa aKU 19"


2 kali "mamat hantu" ni tawaf pekan Simpang yang tak besar mana ni. parking penuh, almaklumlah hari ahad. lagi-lagi orang baru lepas gaji. huhh jenuh juga nak cari parking, tapi akhirnya ada juga kancil yang ready nak mengundurkan diri daripada parking yang betulbetul depan Pasaraya Target(kira famouslah kat Simpang ni?). "mamat hantu' cepat-cepat masuk bila kancil tu berambus. huhhh budak kecil ni pula tak habis tersengih+senyum=suka sebab nak dapat aiskrim. bijak betul.


" kasut ucuk mana?" aku tanya kat Eja. dia duduk seat belakang. tak padan kecik, hati mengalahkan orang besar.

"ala ayong okong ar ite.." dia buat muka seposen minta aku dukung dia.

"nape ucuk tak pakai selipar tadi?" aku tanya lagi pada budak kecik ni. biasanya aku akan suruh dia berjalan sendiri. tak kuasa aku nak dukung. leceh.

"tadi ayong xsuruh pun akai eper.."

uikss pandai betul dia menjawab. a'ah ekh, tadikan aku terus jer masukkan dia dalam bakul. niat nak terus pergi rumah Afza. ni pasal "mamat hantu" tu lah.

aku toleh kanan, tengok dia dah keluar daripada kereta. siap menggeliat lagi. cehh macam jauh sangat jer drive sampai nak betulkan urat badan. aku buka pintu nak keluar. nak ambil si kenit kesayangan aku.

" aYong..epatlah.." si eja dah jerit pada aku. ala kereta kat sebelah ni pasal apa lah tak parking betul-betul. aku nak keluar pun susah. sempit.

"kejaplah Cuk.." aku suruh si kenit tu sabar. ishhh.. macam mana lah aku nak keluarkan budak ni.

"aku jengah kepala dalam kereta, niat nak suruh Eja ke seat depan.

" ucuk, meh pergi depan, pintu belakang tak boleh bukak lah sayang."

ekhh dah hilang budak ni, mana pergi?

rupa-rupanya dia dah berada dalam dukungan si mamat hantu tu. kurang asam betul. dah lah sempit, beritahulah awal-awal.

lepas aku tutup pintu dan mamat tu tekan alarm kereta dia, dia terus jalan tinggalkan aku yang tersepit di celah kereta. iskh..tapi nasib baik berjaya aku lepaskan diri.

"huhhh sejuk sikit" rasa dingin bila dah jejak kaki dalam pasar raya ni. tak de lah ramai sangat orang. aku toleh kiri kanan. Ala dah hilang dah si eja dengan mamat hantu tu. hmm mesti dah sampai kat peti aiskrim kat bahagian belakang. cepat-cepat aku melangkah ke bahagian belakang. ekhh tak de jugak. pergi mana pulak.

cari bahagian makanan ringan pun tak de. takkan ghaib kot. adoiyai..

cubalah cari kat bahagian atas.

uwaa kena panjat tangga. leceh betul. kenapalah tak de eskalator. aku bebel sensorang. sampai jer kat bahagian atas. aku masih tak jumpa bayang diorang. aku jalan lagi cari bahagian demi bahagian.

nak tahu apa diorang tengah buat...

" ucuk..." aku jerit panggil eja. dia senyum-senyum pada aku.

"kenapa tak tunggu along?" aku tanya dia walaupun aku tahu, soalan tu sepatutnya aku tanya pada mamat hantu tu.

"hihihi.." budak kenit tu ketawa.

"dah jom kita pergi cari aiskrim pula ekh.." mamat hantu tu bersuara dan pimpin eja. yang adik aku pulak, macam dah lupakan aku yang tercegat kat situ.

"ucukk.." aku jerit dan melangkah laju ke arah mereka.

setelah eja dapat aiskrim kegemaran dia, kami melangkah ke kaunter untuk buat pembayaran. hanya 2 kaunter sahaja yang dibuka. aku berjalan malas. eja pula senang dalam dukungan mamat hantu. rajin jugak dia melayan si kenit tu. aku biarkan sahaja.

tiba-tiba aku teringat aku nak beli something. erm nak beli ke tidak ekh..aduss segan seh.

" oi, ko bayarlah dulu, nanti tunggu aku dekat luar tau.." aku beritahu kat mamat hantu tu.

" awak nak beli apa? tak pelah pergi ambil nanti boleh bayar sekali.."

" ekh tak pe-tak pe.." cepat-cepat aku menolak. takkan nak suruh dia bayar, ohh tidak..

"pergi jerlah ambil... kan boleh bayar sekali.." suara dia meninggi sedikit.

aku malas nak cakap lagi tapi muncung dah keluar. aku buat-buat tak dengar. tercegat jer. giliran dia membayar..yess cabut. cepat-cepat aku melangkah mencari barang yang aku nak tu.
huhh Kotex...hahaha ada pun. beli yang kecil jerlah. bukan lama sangat pun nak duduk kat Penang tu. tapi aku pun tak tahu berapa lama aku duduk di sana.

hmm aku rasa aku ambil yang kecil jerlah. bukan kat Penang tu tak de kedai.

" cakap jerlah nak beli kotex. itu pun susah." tiba-tiba jer kotex yang aku nak capai tu diambil oleh tangan lain. aku toleh kiri. Eja senyum. "mamat hantu" tu dah pegang Kotex yang aku nak ambil tadi. warghh malunye. aku dah tak boleh kata apa dah. rasanya muka aku dah sama merah macam cat nippon point color merah. terkujat kat depan rak-rak yang disusun tuala wanita tu.

"ada pape lagi tak yang awak nak beli selain Kotex ni? " dia tanya pada aku dan siap dikuatkan sedikit perkataan "Kotex" tu.

cepat-cepat aku geleng kepala. lepas tu dia bagi isyarat pada aku supaya jalan dulu daripada dia. bila aku melangkah, dia ikut daripada belakang.

" cakap perlahan-lahan sudahlah perkataan Kotex tu.."aku dah menyumpah dia dalam hati. dah bengang gila dah ni..malu. tak pernah dalam seumur hidup aku orang lelaki yang belikan benda "alah" ni atau aku pergi beli dengan lelaki.

tersenyum-senyum budak kat kaunter tu yang tengok muka aku masam mencuka. yang mamat hantu tu pulak selamber jer bayar. eja plak suka lah, bukan setakat dapat aiskrim seperti yang dijanjikan tapi dapat sandal baru lagi. aku pula dapat malu..sadis betul.. apalah nasib aku kat Penang nanti..tiba-tiba pula macam tak nak ke sana.

0 comments: